Пропозиції Асоціації «Укрсудпром» до Всеукраїнського форуму бізнесу 18.03.2016 Стан суднобудування України за підсумками 2014-2015 років

Пропозиції Асоціації «Укрсудпром»
до Всеукраїнського форуму бізнесу 18.03.2016

Суднобудування України, як і морська індустрія у цілому, є однією із найважливіших конкурентних переваг нашої економіки. Однак, на жаль, стан суднобудування України за 2014-15 р.р. радикально погіршився. Гірше було тільки у 1944 р. – після звільнення України.

Чисельність працюючих скоротилася до 10-12 тис. осіб проти 40-50 тис. протягом попередніх 5-6 років та 160 тис. працівників галузі напередодні Незалежності.

Наявні виробничі потужності використовуються лишень на 8-10%%, при тому що наші конструктори здатні наситити новими проектами програму суднобудування на рівні обсягів часів СРСР (за виключенням авіаносців та крейсерів).

Експорт продукції суднобудування та судноремонту впав до 90-100 млн. дол. США, що у 6-8 разів менше наявного потенціалу та у 3-4 рази менше середніх обсягів за попередні 5-6 років.

Наші відомі найбільші миколаївські судозаводи («ім. 61 Комунара», «Чорноморський», «Океан»), а також херсонський завод «Палада» та «Кілійський суднобудівний-судноремонтний завод» у 2014-2015 роках не побудували жодного судна. Тільки у 2015 році «Херсонський суднобудівний завод» побудував два буксири, а київський завод «Ленінська кузня» — два броньовані катери для ВМС України. «Київський суднобудівний-судноремонтний завод» щорічно здає одне морське гідрографічне судно пр.Р101ГС.М, а черкаська суднобудівна верф «Оріон» — по два невеличких земснаряди. Як позитив можна відзначити ССЗ «Нібулон», який стабільно будує буксири та баржі для свого флоту. От і всі здобутки у суднобудуванні за 2014-2015 роки.

Генерована у 2008 р. світова криза не мала вирішального впливу на погіршення стану справ у нашому суднобудуванні.

Адже:

  1. За ці два роки дедвейт (корисна водотоннажність) тільки морського транспортного флоту світу приріс на 123 мл. тн. – у 100 разів більше наявних в нас виробничих потужностей. Ми цей фактор зростання практично не використали.
  2. Після кризи суттєве (на 15-20%) зниження цін на морський транспорт завершилося в основному до 2010-2011 р.р. Девальвація гривні у 3 рази, яка відбулася у 2014-2015 р.р., не тільки компенсувала це здешевлення (на 15-20%), а й створила значну курсову (експортну) перевагу для нашого суднобудування.

Особливо бентежить те, що чинна влада не бажає створювати умови для оновлення українського флоту шляхом будівництва суден на українських верфях. За даними UNCTAD за 2014-2015 р.р., дедвейт нашого флоту скоротився до 477 тис. тн. – на 15% , або на 86 тис. тн. І це в той час, коли наші верфі фактично простоюють.

Тим самим влада закріпила згубну тенденцію скорочення українського флоту, який (за даними UNCTAD) мав дедвейт у 1993 р. у розмірі 6177 тис. тн. – був у 13 разів більше, ніж зараз. Саме тому сьогодні під українським прапором через наші порти проходить порядку 7 млн. тн. вантажів, хоча портами переробляється більше 140 млн. тн. Отже, левова частка прибутків від транспортування вантажів через наші порти вивозиться за кордон.

Доречі.

За даними ЦРУ, під українським прапором експлуатується лише 134 судна України, а 172 наших судна працюють під іноземними прапорами (див. у кінці документа).

Пропозиції Асоціації «Укрсудпром»

Світовий досвід говорить, що всі провідні морські держави світу піднялися до такого високого статусу завдяки активному використанню спеціальних систем регулювання, які належним чином враховують специфіку відтворювального циклу цього сектору світової економіки.

Україна має позитивний досвід використання спеціального регулювання, яке було створене у 1999 р. та знищене у 2005 році.

Роки занепаду підтвердили необхідність створення спеціальної ринкової вертикально інтегрованої системи регулювання морської індустрії.

Ця система має бути:

  1. Конкурентоспроможною – надавати українським товаровиробникам регуляторні умови суттєво кращі (принаймні, не гірші) ніж у провідних морських державах.
  2. Мати зрозумілу всім морякам, корабелам, портовикам організаційну структуру.
  3. Основна частина цієї системи має бути впроваджена максимум протягом кількох наступних місяців, після затвердження Кабінетом Міністрів України нової редакції Морської доктрини України на період до 2035 року, яку розробив Національний інститут стратегічний досліджень під керівництвом академіка НАН України Горбуліна В.П. на виконання Рішення РНБО України від 6 травня 2015 року «Про Стратегію національної безпеки України», введеного в дію Указом Президента України від 26 травня 2015 р. № 287/2015.

Стратегія та основні напрями розвитку морської індустрії України, зокрема суднобудування, визначені у проекті нової редакції Морської доктрини у Розділі VІІ, п.3. Формування необхідної інфраструктури та правового поля для відродження потенціалу національного суднобудування, відновлення конкурентоспроможності суднобудівної галузі і її комплексного розвитку в системі морської індустрії України.

Морська доктрина ґрунтується на результатах оцінки ситуації у сфері морської діяльності держави та аналізі загроз національній безпеці України з морського напрямку.

Реалізація доктрини ґрунтуватиметься на основі внесення необхідних змін у чинне законодавство, котрі повністю відповідатимуть міжнародному праву.

Морська діяльність та суднобудування повинно бути новим реальним сектором економіки держави, одним з основних економічних та політичних факторів переходу до стійкого економічного розвитку країни.

Президент Асоціації «Укрсудпром» Віктор Лисицький

Виконавчий директор Асоціації «Укрсудпром» Сергій Лисенко

Дані ЦРУ щодо торгівельного флоту України

(https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/up.html )

Merchant marine:

total: 134

by type: bulk carrier 3, cargo 98, chemical tanker 1, passenger 6, passenger/cargo 5, petroleum tanker 8, refrigerated cargo 11, specialized tanker 2

registered in other countries: 172 (Belize 6, Cambodia 35, Comoros 10, Cyprus 3, Dominica 1, Georgia 10, Liberia 10, Malta 29, Marshall Islands 1, Moldova 14, Mongolia 1, Panama 8, Russia 12, Saint Kitts and Nevis 8, Saint Vincent and the Grenadines 12, Sierra Leone 5, Slovakia 2, unknown 5) (2010)

country comparison to the world: 43

Додаток до пропозиції Асоціації, PDF

14.03.2016

Журнал "Судостроение и судоремонт"

Українські промисловики отримають змогу оновити рибопромисловий флот через лізинг, - Ярема Ковалів

Українські промисловики отримають змогу оновити рибопромисловий флот через лізинг, - Ярема Ковалів

Загальний фізичний знос суден рибопромислового флоту досягає 70%, середній вік становить понад 30 років. Тому питання модернізації та розвитку рибопромислового флоту є питанням державного значення. Про це Голова Держрибагентства Ярема Ковалів заявив 24 грудня на брифінгу в Кабінеті Міністрів України.

Він повідомив, що від цього залежить здатність України забезпечувати себе доступною за ціною українською рибою та розвиток українських риболовних підприємств та безпека мореплавства.

«Можливість взяти судно у лізинг дозволить риболовним підприємствам оновити свій флот. Цей фінансовий інструмент є доступним навіть для невеликих підприємств. Також ми очікуємо зацікавленість з боку риболовних підприємств. Це дозволить максимально завантажити виробничі потужності підприємств-виробників», - пояснив Ярема Ковалів.

Він наголосив, що у лютому 2016 року Держрибагентство організовує спеціальну робочу групу. «Разом із виробниками і потенційними покупцями риболовецьких суден будемо формувати спільну позицію щодо потреб нашого флоту та можливостей виробників. Буде вирішено питання типів, кількості та вартості рибальських суден, оцінка можливостей реалізації програми суднобудування на українських потужностях», - зауважив Ярема Ковалів.

Довідково

Станом на 2015 рік у Судновій книзі України зареєстровано 5035 маломірних риболовних суден. Із них на внутрішніх водоймах України – 2972 судна, в Азовському та Чорному морях 2063 судна. З 2063 суден фактично експлуатуються 380 маломірних суден (від 6 до 12 метрів). Крім того, зареєстровано 110 малотоннажних суден (від 12 метрів до 45 метрів) та 236 великотоннажних риболовних суден (більше 45 метрів). Де з 236 суден фактично експлуатується 110 в Азовському і Чорному морях та 11 суден – в океані. 4 океанічних судна знаходяться в державній власності: ВАТМ «Иван Голубец» – Нова Зеландія; ВАТМ «Професор Михайло Александров» - Нова Зеландія; ВАТМ «А. Слободчіков» - Нова Зеландія; ВАТМ «Капітан Русак» - Мавританія.

Відповідно до інформації внесеної в Державний судновий реєстр України, втрати риболовецького флоту, пов’язані з окупацією Криму становлять 30 риболовних суден та 488 маломірних судна прибережного морського плавання. Своєчасно вжитими заходами, судна «Віка» та «Рибак Херсону» вдалося перереєструвати з Криму в м. Іллічівськ та м. Херсон.

Першими діями Держрибагентства у питанні оновлення рибопромислового флоту було проведення круглого столу 4 грудня «Перспективи розвитку рибопромислового флоту України». Крім того, одностайно погоджено, що стан флоту внутрішніх водойм України та Азово-Чорноморський флот вимагає оновлення. Для цього має бутизадіяно спеціальний фінансовий інструмент, що стимулюватиме як національні підприємства-суднобудівники (Завод «Ленінська кузня», Миколаївський суднобудівний завод «Океан», Суднобудівний завод імені 61 комунара, Суднобудівний завод «Лиман», Чорноморський суднобудівний завод та інші), так і покупців – риболовецькі підприємства. Таким інструментом є лізинг, що активно використовується у інших галузях сільського господарства.

24.12.2015 | 16:55
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

http://www.kmu.gov.ua/control/uk

Новые услуги транспортно-информационного сервера «TIS-TIR Украина»

Новые услуги транспортно-информационного сервера «TIS-TIR Украина»

Компания «ТИС-ТИР Украина» приглашает Вас воспользоваться Новыми сервисами нашего транспортно-информационного интернет-ресурса: TIR-паркинг, Склады, GPS tracking.

Для удобства Вашей работы на нашем сервере tis-tir.com мы разработали и внедрили такие востребованные сервисы как:

GPS отслеживание

Данный функционал «GPS tracking (Транспорт на карте/Отслеживание тр-та)»предоставляет возможность:

• грузоперевозчикам - просмотр и отслеживание местонахождения своего транспорта на карте;

• грузовладельцам (заказчикам) – поиск на карте размещения свободного транспорта и отслеживание передвижения транспортных средств по маршруту следования со своим грузом;

• фильтрация поиска свободного транспорта на карте по регионам, типу транспорта, грузоподъемности и объему кузова.

TIR-паркинг

Информация о Парковках, которую Вы добавите в разделе «TIR – паркинг», будет доступна всем пользователям нашего портала, что позволит Перевозчикам (водителям) рассчитать и проложить оптимальный маршрут следования с учетом выбора наиболее подходящих (по месту расположения и согласно времени работы и отдыха водителей) парковок для отдыха на всем пути следования автомобиля. А также послужит дополнительной рекламой для выбора перевозчиками наиболее лучших (по различным характеристикам) и безопасных парковок, благодаря тому, что они смогут ознакомиться с отзывами других водителей про различные парковки.

Склады

Информация о Складских помещениях, которую Вы добавите в разделе «Склады», будет доступна всем пользователям нашего портала, что даст возможность Грузовладельцам (заказчикам) ознакомиться с подробной информацией по предлагаемым складским помещениям и сделать оптимальный выбор склада по необходимым параметрам (типу, классу, размерам и др. характеристикам) для хранения своего груза. А также послужит дополнительной рекламой для выбора владельцами грузов наиболее оптимальных и безопасных складских помещений для различных типов грузов, благодаря тому, что они смогут ознакомиться с отзывами других пользователей про различные склады.

Мы всегда находимся в процессе развития и усовершенствования, внимательно относимся ко всем идеям и предложениям каждого пользователя нашего ресурса!

С уважением, Администрация

ООО "ТИС-ТИР Украина"

тел. +38 095 5050869

ел.почта: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

сайт: http://tis-tir.com/

Журнал «Судостроение и судоремонт»: «Черноморская яхтенная верфь» спустила на воду 29.4-метровую экспедиционную яхту пр.BSY 98

«Черноморская яхтенная верфь» спустила на воду
29.4-метровую экспедиционную яхту пр.BSY 98

25 февраля 2016 года на ООО «Черноморская яхтенная верфь» спустили на воду экспедиционную яхту пр.BSY 98. Ее длина 29.4 м, ширина 7.2 м, водоизмещение 115 т. В состав энергетической установки входят два 800-сильных главных двигателя MANN и два 25-киловаттных дизель-генератора. Максимальная скорость хода BSY 98 – 14 узлов, на круизной скорости 10 уз судно может пройти 5000 миль.

Реализованный в металле полнокомплектный новострой – событие для нынешнего украинского судостроения безусловно значимое, но в данном случае следует говорить о большем. Выполненная из алюминия BSY 98 не только стала самым большим судно в истории «Черноморской яхтенной верфи». Можно утверждать, что спущенная на воду 25 февраля моторная яхта устанавливает новые стандарты в своем классе: пропульсивная установка в азимутальными движителями фирмы Schottel; уникальная система энергоснабжения на АКБ, с автоматической подзарядкой от ДГ через инверторы; особая балластная цистерна, дополняющая успокоители качки фирмы Naiad Dynamic; специальная система вентиляции, независимая от системы кондиционирования – все это выводит BSY 98 в топ-сегмент мирового яхтостроения.

Остается добавить, что «Черноморская яхтенная верфь», несмотря на свое название, ориентирована не только на производство прогулочных теплоходов. Здесь построена серия больших гидрографических катеров, детально проработана возможность выпуска лоцманских катеров и портовых буксиров. На предприятии работает собственное конструкторское бюро, освоившее проектирование плавсредств из легких сплавов, что может представлять интерес не только для гражданских, но и военных заказчиков – ведь «Черноморская яхтенная верфь» сегодня является единственным украинским заводом, способным строить из алюминия суда и корабли длиной до 40 метров.

Журнал «Судостроение и судоремонт»

Семінар-тренінг від Української асоціації якості та Органу Сертифікації Систем Менеджменту «ПРИРОСТ - член DQS Group»

Семінар-тренінг від Української асоціації якості та Органу Сертифікації Систем Менеджменту «ПРИРОСТ - член DQS Group»

Програма семінару та зявка для участі за посиланням:

https://yadi.sk/d/_468OP4CpQuMT

Visit the new site http://lbetting.co.uk/ for a ladbrokes review.